dinsdag 31 augustus 2010

Leg dat maar eens uit

Vlak voor de bouwvak, een graadje of 32, kwam ik weer van een dag werken. Ik loop graag achter langs, zodat het huis niet vol zand komt te liggen. Voor de duidelijkheid, in het blok waar wij wonen, hebben we met z'n allen een schutting van planken, die horizontaal liggen.


Goed, ik liep dus achterom, en keek automatisch even bij de buurman door de schutting omdat ik muziek hoorde. Wat ik daar zag, deed mij bijna omvallen. Een lange, slanke, gebruinde dame lag daar topless op een handdoek. Oh hij heeft het goed voor elkaar, dacht ik nog, zelf 1:65 groot, en dan zo'n lange dame.


Mijn buren zijn nu wel, maar waren toen nog niet gescheiden, zij was het huis al wel uit. Ze zijn met een grote ruzie uit elkaar gegaan, helaas moesten wij het van dichtbij meemaken. 


Maar goed, achter ons huis aangekomen, zaten er al wat buurtjes aan de picknicktafel. Ik bleek dus niet de enige geweest te zijn die wat gezien had bij de buurman, de mysterieuze topless dame was al door meer gezien. 


Het duurde maar even, en het gerucht zoemde door de buurt: 'Pinkeltje heeft nieuwe vriendin!' De buurman had natuurlijk die Geuzennaam aan het formaat van zijn lichaam te danken. De volgende dag lag ze er weer, en het was natuurlijk een drukte van belang achter in de brandgang.


Enkele dagen later fietste ze bij ons langs, we stonden van de avond genieten, en toen zagen we het gezicht op dat prachtig lijf. Wat een contrast, de desillusie, man wat een gezicht, het kon wel een vent zijn! Was Pinkeltje zo wanhopig geworden? De nood zo hoog?


Even later kwam hij bij ons staan, en begon al met zijn hoge stem te piepen; "Het is niet zoals het lijkt!" En wij dan ook nog zo van, hee het geeft niets, op elk potje past wel een dekseltje, en als jij er maar gelukkig mee bent.


Nee, nee, begon hij, het was een een oude schoolvriend van hem, en die had een geslachtsoperatie ondergaan in het UMCG en woonde in de omgeving van Utrecht. Hij was weer terug in het noorden voor controle, en kon geen slaapplaats vinden, vandaar dat hij bij hem sliep. Wel op aparte kamers hoor, voegde Pinkeltje er aan toe.


Niet alles is zoals het lijkt, dat bleek nu ook weer! Pinkeltje heeft wekenlang het verhaal weer moeten uitleggen.


De kriebels

4 opmerkingen: