zondag 22 augustus 2010

Het blijft een rare wereld

Gisteren kreeg ik van iemand te horen, dat ik mensen blij maak met mijn werk. Ergens klopt dat ook wel, want immers, je levert een mooi stukje werk af. Ook buiten het werk om probeer ik mensen aan het lachen te krijgen, vrolijk te maken, of met ze lol te schoppen, dat zit nu eenmaal in mij.

Soms doe ik het met een kleine flirt, soms met een scherpe opmerking, maar altijd met een lach. Nu blijkt, dat op het world wide web, het flirt gedeelte vreselijk uitvergroot gaat worden. Tweeps op Twitter ontvolgen een dame omdat we lol hebben om een kleine flirt die niets voorstelt. Een noemt je een vunz, van een ander krijg je de vraag of mijn vrouw dit alles wel weet....

De punten, die mij in het echte leven zo sterk maken, werken op internet tegen mij. Hier uit heb ik de conclusie getrokken dat het door veel mensen niet gewaardeerd wordt.

Ik zal mijn gedrag hier op gaan aanpassen en het geflirt, de scherpe opmerkingen, het spontane gek gaan doen achterwege laten.

De kriebels

16 opmerkingen:

  1. Begrijpelijk dat je dit doet, maar als mensen de context niet kunnen zien, moeten ze het commentaar achterwege laten. DercoT

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ben ik met je eens DercoT, maar als anderen hinder gaan onder vinden van mijn gedrag, dat heb ik het wel even gehad

    Albert

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben van mening dat je gewoon mag zijn wie je bent en dat men zich niet moet aanpassen omdat andere mensen niet het respect kunnen tonen jou levensstijl en uitspraken te respecteren. Kunnen ze het niet goedkeuren dan kunnen ze je toch unfollowen?! Als je je anders voor gaat doen dan de persoon die je bent, verlies je dan niet de kracht van je eigen persoon?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat had ik ook gedacht, maar respect tonen door daden is schijnbaar toch iets moeilijker, dat het met woorden uit te dragen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Met twitter bouw je heel snel een imago op zonder dat je realiseert welk imago. Ik volg je al een tijd en we hebben reuze lol. Je bent soms scherp en daagt uit maar vaak wil de andere kant dat ook. Als andere mensen dat aanstootgevend vinden dat moeten ze je gewoon niet meer volgen. Het is net TV kijken. Vind je het niet leuk dan kijk je toch niet.
    Ik moet wel zeggen dat het geschreven woord soms totaal anders kan overkomen en dat is het gevaar met social media.

    Robert de Zwart

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat is het ook Robert, een samenspel van actie en reactie. En meestal poot ik een smilie bij het woord, zodat het geschreven woord de juiste beduiding krijgt...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja dat weet ik want zo sluit je ook altijd af maar het is maar net wat anderen willen lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Want anderen willen lezen, daar kan ik ook weinig aan veranderen. Het doet wel goed dat ook veel mensen mijn stijl wel kunnen waarderen!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Je hebt nu een image, sommige vinden je super slecht anderen vinden je weer keigoed. Je bent soms erg direct of dan denk ik oeps kan dat wel maar het is De Straatmaker. This is you. Ik denk dat je door moet gaan. Je hebt aan niemand verantwoording af te dragen behalve aan jezelf en je gezin.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Weet je, daar heb je gelijk, en zolang mijn gezin dit oke vindt, waarom niet? Ik zal toch nooit in een keurslijf gaan passen. Dat is gewoon onmogelijk. Sooner or later gaat het toch weer kriebelen, een scherpe sneer hier, een dame complimenteren. En jullie reacties geven al aan dat ik mss niet eens zo erg ben als sommige retards willen laten overkomen!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Gewoon blijven wie je bent, lijkt mij het beste, er word al zoveel toneel gespeelt zeker op twitter, als je er op je werk of privé geen schade door krijgt ... gewoon lekker je zelf blijven!!

    HvLunsen

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik geloof dat dat ook het beste is, na alle reacties zo goed door gelezen te hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. ha die Albert,
    ik lees een woord dat ik tweette in je blog terugkomen, in dit geval vind ik dat geen eer, het maakt dat jij je afvraagt of je jezelf wel mag zijn en dat spijt me! Oprecht, ook omdat dat niet is wat ik wil veroorzaken. Soms schrik ik van je maar dat heeft alles met mij te maken en niet met jou, ik weet dan niet zo goed hoe ik daarmee om moet gaan en dan krijg je woorden van 4 letters terug. Nogmaals sorry, ik ben je net weer gaan volgen omdat ik je serieus! mis in mijn tl. Ja tussen alle 1900 anderen val je op en dat vind ik prettig! Dus wil je alsjeblieft weer mijn twittervriendje zijn?

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Lieve Judith, ieder vogeltje zingt zoals hij gebekt is, en soms zingt ie ook wel eens vals, zand dr over ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. tja wat kan IK er over zeggen,
    wees jezelf waarbij je jezelf mag wezen.
    je bent een fijne tweep, die ik graag volg

    BeantwoordenVerwijderen