donderdag 19 augustus 2010

Soms loopt het gewoon zo...

Toen ik vanochtend op zoek was naar geld voor de snackboer vond ik een visitekaartje. Nu is dit niet ongewoon, mijn beurs puilt uit van dat spul. Maar dit kaartje trok mijn aandacht, het was een kaartje van een vrouwelijke manager die werkzaam is bij een grote watermaatschappij in het westen van Nederland. 


Deze dame, blond, een hele mooie verschijning, klik-klakte  op haar mooie pumps en wiegde met haar heerlijke heupen als een fata morgana weer voor mij langs. Langzaam droomde ik weer weg naar Den Haag, waar ze woonde, en waande mij in haar armen. Als pas verliefde tieners beminden wij elkaar, brachten dagenlang met elkaar door, leefden van de liefde en passie.
Een strandwandeling in Scheveningen, een pilsje happen in 'Joris en de draak', de pure Haagse humor beleven, de diepgaande gesprekken, het was de mooiste tijd uit mijn leven.


Maar zoals aan alle mooie dingen komt een einde, zo kwam ook aan deze romance een eind. Ik kon het niet meer aan, de hectiek, niet goed in mijn vel zitten, noem het maar op.


En zo zat ik te dagdromen over de liefde van mijn leven, de vrouw waar ik oud me wilde worden, totdat een ruwe krakende sten mij weer tot het heden riep. Of ik vandaag ook nog wilde snacken riep mijn collega!


Nog ontdaan over het vinden van het kaartje, stapten we in onze werkbus en gingen naar de vetklep een snackje doen. Maar op een of andere manier smaakte het open ruggetje niet. Ik kon mijn gedachten niet van haar afhouden, en sterker nog, hoe kwam dat kaartje in mijn knip terecht! Even kwam de gedachte op om haar te bellen, heel even maar. Ik heb het niet gedaan, wetende hoe zo'n pijn ik haar heb gedaan toen we uit elkaar gingen.


Misschien ooit, in de toekomst zal ik weer naar Den Haag tuffen, om de gedane schade weer goed te maken. Het zal een zware reis worden, maar ik heb het ervoor over. 


Gelukkig leest ze dit niet, en zou je het doen, je weet me te vinden. Beoordeel me maar mensen, of een goed of slecht persoon ben, maar ik ben wel eerlijk. 


De kriebeltjes

5 opmerkingen:

  1. Dit heeft toch niks te maken met het goed of slecht zijn jou als mens? Ik vind het volkomen normaal dat je hieraan terug mijmert.
    Wie weet doet zij dat ook? Ga gewoon naar Den Haag...... ;~)
    GewoonShir

    BeantwoordenVerwijderen
  2. GewoonShir,
    Ik zou niets anders willen, maar ben bang voor een negatieve reactie.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. dat is toch mooi een beetje wegdromen in een oude liefde, het was eens op je pad gekomen dus.
    ik geloof dat iedereen het wel eens nodig heeft, terug denken aan toen je nog jong was, jong verliefd en meegaand
    daardoor ben je echt niet slecht
    x C

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dank je C voor je reactie, het was een heel fijn gevoel!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Was iedereen maar zo slecht als jij dat zou het een stuk beter gaan in de wereld.

    Dit soort gedachten hebben we allemaal, ze kunnen thuis wel voor spanningen zorgen een jaloerse ega kan er helemaal gek van worden.

    HvLunsen

    BeantwoordenVerwijderen