zondag 15 augustus 2010

De echte man?

Erwin de Vries - Ik bin de man





Haast het schoolvoorbeeld van hoe een man niet moet zijn! Gezongen in het Gronings met een aanstekelijk muzikale achtergrondje. Laten jullie mij ook weten wat je er van vind? Voor de mensen die het Gronings niet verstaan, hier onder een vertaling.


Ik ben de man, betrouwbaar en goed.
Ik ben de man, die jij hebben moet.
Ik ben zo lief, gevoelig en warm.
Je gezellige slaaf, je ideale man.


Ik hou van lekker winkelen, met ons twee aan de boemel.
Wat nieuwe schoenen, kleine dingen.
Om geen moment van jou te missen.
En af en toe een beetje strijken, en samen goede tijden bekijken.
Ik zo netjes, fris en schoon, dus zit ik zitten te plassen.


Want ik ben de man, betrouwbaar en goed.
Ik ben de man, die jij hebben moet.


Ik ben zo'n zachte fijne vent, een die houdt van een verwen arrangement.
Elke week een bosje bloemen naar je brengt, met een tattoo op mijn mooie bruine billen.
En we lezen samen de Viva, op koop zijn nagel nieuwe Ikea.
Klessebessen met een kopje thee, dat is wat ik je geven wil.


Ik heb een kleinigheid, ik loop graag in een rok of jurk.
Omdat make-up mij zo beeldig staat, voor mijn rare fantasie.
Dus als wij winkelen gaan, zie ik ook pumps voor mij staan.
Maar na wat uurtjes dan is het gedaan, en dan ben ik weer voor jou!


Wel HBO met een goede CV, bij mij zondagavond geen voetbal op TV.
Geen kantine met kameraden in't cafe, en maar 1 pakje Belinda als ik rook.
Ik kan heel goed kokerellen, mijn specialiteit zijn frikandellen.
Als je ongesteld bent, dan hoef je mij dat niet te vertellen want dan ben ik dat ook!




Want ik ben de man, betrouwbaar en goed.
Ik ben de man, die jij hebben moet.
Ik ben zo lief, gevoelig en warm.
Je gezellige slaaf, je ideale man.
Je ideale sloof!





Geen opmerkingen:

Een reactie posten