woensdag 19 januari 2011

Gewoon, het moet er uit...

Mijn hart brak vanochtend toen ik de krant las... Een simpel zinnetje, die het kort en bondig artikeltje dekte: 'Vader omgekomen scholier (13) hulpverlener bij ongeluk'


COEVORDEN - 
Een 13-jarige scholier is woensdagmorgen bij een ongeval in Coevorden om het leven gekomen. De fietser is op de kruising Dokter Picardtlaan en Gouverneur Hofstedelaan in Coevorden door een auto aangereden.
De vader van het slachtoffer is brandweerman. Hij was als hulpverlener opgeroepen voor het ongeval.
De vader en de vrienden van de jongen zijn direct opgevangen door andere hulpverleners. De jongen was vmbo-leerling op de Nieuwe Veste in Coevorden. Veel klasgenoten en andere scholieren waren getuigen van het ongeval of kwamen vlak daarna langsfietsen. Op de school is slachtofferhulp geboden. Donderdag is er voor alle leerlingen van het vmbo (de kaderberoepsgerichte leerweg) een bijeenkomst, waarbij het slachtoffer wordt herdacht.



Iets wat je niemand gunt, is deze vader overkomen. Ik maak er geen lang verhaal van, maar wil via deze weg mijn steun en respect tonen aan de nabestaanden van de 13-jarige jongen.


Augustus vorig jaar blogde ik over een oud-collega 'Een beer van een vent', ik kreeg het beeld vanochtend weer voor m'n ogen, vochtige ogen. 


De kriebels

2 opmerkingen:

  1. We hadden het artikel ook gelezen.
    We hebben het hier ook nog over gehad.. afschuwelijk..soms zit het leven te cru is elkaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is inderdaad te erg voor woorden, vandaar dat ik ook een groot respect heb voor de 1e lijn hulpverleners.

    BeantwoordenVerwijderen