donderdag 20 januari 2011

Een pepermuntje?

Met een lach keek ze mijn knalrood gezicht aan, begon af te tellen, en bij de vierde tel trok ze mij mee. Verlegen en gewillig volgde ik haar bewegingen, hevig mee tellen 1,2,3,4.... en ja hoor weer te laat.


Mijn eerste dansles, ik haal hem zo weer voor de geest. Niet alleen de stuntelige  en houterige manier waar op ik mijn lijf over de spekgladde dansvloer sleepte, maar vooral de pijnlijke uitglijder, die me blijft achter volgen als ik haar weer zie.


Veertien jaar, strak van de zenuwen, gierende hormonen, haar strak in de plooi en in mijn mooiste kleren aan, luisterde ik naar de adviezen van mijn vader. Rustig blijven, goed naar de dansleraar luisteren, dan komt het wel goed.


Aangekomen bij de plaatselijke discotheek waar de danslessen gegeven werden, drukte mijn vader mij een rol pepermunt en een zakdoek in de hand. Op mijn verbaasde blik reageerde hij met de opmerking, dat ik die rol pepermunt in de zakdoek moest rollen, en in mijn linkerbroekzak moest steken, dat vinden de dames leuk.


Toen ik de discotheek binnen stapte, zaten er al een aantal klasgenoten van mij binnen. In het schemerdonker liep op ze af en ging bij ze zitten. De meisjes zaten aan de andere kant van de dansvloer, en ze werden stuk voor stuk door ons gekeurd.


Op het moment dat de ober met koffie kwam, zag ik haar lopen, de danspartner van de dansleraar. Blond, goed gevormd, hoge hakken aan.... het was net of Jane Mansfield voorbij kwam. Het werd stil aan ons tafeltje. Dit was iets anders dan de meiden bij ons in de buurt.


Met een schrille stem ontwaakte de dansleraar ons, en verzocht iedereen naar de dansvloer te komen. Nog onder die indruk van die wonderlijke verschijning die voorbij kwam, slenterden wij naar de plaats waar de leraar stond. 


We gaan beginnen met de quickstep, vervolgde de schrille stem zijn betoog, we gaan de basis passen voordoen, en dan mogen jullie een partner uitzoeken en het ook proberen. Hij liep naar zijn platenspeler en zette de muziek aan.


Het leek vreselijk eenvoudig hoe die twee zich bewogen, en de jongen naast mij, mompelde iets van dat het een makkie was. Dat hoorde de dansleraar, en dacht dat ik het had gezegd. Als het toch een makkie is, dan kom maar hier en doe het dan maar voor.


Voor dat ik er erg in had, stond die blonde verschijning voor me, en trok mij naar zich toe. Ondanks mijn protesten dat ik echt niet de dader was, nam ze mijn rechterhand en legde die op haar rug en nam mijn linkerhand in haar andere hand. Voordat ik er erg in had, drukte ze haar goddelijke lichaam tegen de mijne.


Ze slaakte een zacht kreuntje en fluisterde 'zo zo'. Toen schoot mij te binnen dat ik die rol pepermunt in mijn broekzak had zitten. Het leek wel of het 60 graden binnen was, zo warm kreeg ik het. Sorry mompelde ik, het is niet wat je denkt.


Na de dansles heb ik haar uitgelegd dat het een tip van mijn vader was. En onnozel en naïef als ik was, er nooit aan gedacht had, dat het een geintje van die ouwe was.


Ik heb er verder geen emotionele schade aan over gehouden, wel een liefde voor Exotica.


De kriebels


4 opmerkingen:

  1. Haha.. snoeperd die vader van je.. erg grappig zag het geheel voor me..
    Liefs Yvet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is ook jaren een veel verteld verhaal van hem geweest op feestjes. Albert

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Vanaf nu zal het nuttigen van een pepermuntje nooit meer hetzelfde zijn! :-P

    BeantwoordenVerwijderen