vrijdag 28 januari 2011

Enge, vieze woordjes

Ambulancepersoneel, brandweermannen en andere hulpverleners, dat zijn mensen die mijn diepste respect verdienen. Helden die ik op handen draag. Mensen die zich met gevaar voor eigen leven inzetten om andere levens te redden.


Steeds vaker hoor en lees ik, dat idioten deze mensen lastig vallen, of erger, mishandelen. Het gaat erbij niet in, als deze mensen je willen helpen, je ze nog gaat mishandelen, verbaal of fysiek. 


Tuig noem ik dat, afval van de samenleving, om het maar netjes te zeggen. En ik weet dat heel veel mensen dit met mij eens zijn. Behalve Burgemeester Annemarie Jorritsma, een politiek correct fossiel, dat met de scepter in Almere zwaait. Een overblijfsel van de Haagse politieke correctheids geest, die Nederland zo hevig tijdens de tachtiger en negentiger jaren in zijn greep had.


De woorden 'straattuig', 'geteisem' en 'schorriemorie' is taboe in de vergaderingen van de politiek in Almere. Burgemeester Annemarie Jorritsma is het hier hartgrondig mee eens. ,,Hoe kun je van een jongere verwachten dat hij een ambulancebroeder niet onheus bejegend, als je als raadslid niet het goede voorbeeld geeft?” (bron)



Wel nu, mevrouw Jorritsma, dit soort mensen zal een ambulancebroeder als nog aftuigen, al zal je deze lowlifes majesteit gaan noemen. Dit tuig, gajes, tokkies, afschuim van de samenleving dien je niet met fluwelen handschoentjes aan te pakken, maar met discipline.  Niet met thee, maar met de wapenstok krijg je dit uitschot in gareel.

Burgemeesters die het benoemen van problemen niet waarderen, de ellende die straattuig veroorzaakt niet bij de daders zoekt, dienen in mijn ogen heel snel hun ontslagbrief bij Hare Majesteit in te leveren.

Mocht u dit niet willen en het probleem op de gepaste wijze opgelost zien, dan kunnen deze mensen u vast verder helpen!

Want mevrouw Jorritsma, het probleem van geweld tegen helden, zoals hulpverleners, is niet ontstaan door verruwing van het taalgebruik door leden van de PVV, maar door inquisitie-achtige manier waarop het politiek correcte spook deze problemen heeft ontkent. 

Gespuis, dat zijn poten niet van hulpverleners afkan houden, mag je van mij rustig 'straattuig', 'geteisem' en 'schorriemorie noemen. Sterker nog, zie het als je burgerplicht om klootzakken die ambulancebroeders belagen, met gepast geweld tot de orde te roepen!

De kriebels

2 opmerkingen:

  1. Moet wel zeggen dat ze Jorritsma er voor gezorgt heeft dat er geen 'hang' groepen meer ontstaan.Is een plus.
    En de vorige Burgemeesters waren al niet veel meer. Ik noem een Clou..En de klapper *dubbele kuch* Ouwekerk. De beste burgemeester die ik mee gemaakt heb is Pans geweest.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat neemt niet weg dat ze weer aan symptoombestrijding doet ipv het kwaad bij de wortel aanpakken.

    BeantwoordenVerwijderen