vrijdag 21 januari 2011

Gewoon een kleine ergernis

Dat de reclame wereld ver gaat om hun 'doelgroep' te bereiken, is al jaren bekend. Het geluid van de commercials op de tv zijn al beduidend luider dan de programma's waar ze tussen geplakt zitten. Ondanks een actie jaren geleden om deze irritante vorm van producten aan de man te brengen een paar decibels lager te krijgen.


Ook het internet is inmiddels ten prooi gevallen aan beeldvullende bewegende animaties, die met gemak al je tijdelijk geheugen opslokken. Begrijp mij niet verkeerd, ik begrijp wel dat advertenties nodig zijn. 95% van de advertenties zijn ook niet storend, het gaat mij meer om die 5% die wel storen cq ongepast zijn.


De advertenties van Bon prix zijn een perfect voorbeeld van ongepaste reclame op websites waar veel kinderen spelletjes komen doen. Jarretellen, stevig gevulde boezems en verleidelijk liggende dames vliegen met enige regelmaat door het beeld.



Het zou de reclame wereld sieren om toch iets van een moraal aan te meten waar en wanneer ze bepaalde reclame gaan aanbieden. En als de reclame op de tv ook weer wat decibels mag, dan is er in ieder geval weer een ergernis over de luide reclame verdwenen.


Ik zal wel een roepende in de woestijn zijn, maar ik heb mijn hart over deze ergernis gelucht.


De kriebels

Geen opmerkingen:

Een reactie posten