dinsdag 25 januari 2011

Kromspraak

Als simpele burger heb ik altijd het idee gehad, dat als iemand door de staat gestraft wordt voor een overtreding, misdaad, noem het maar op, er een zekere vorm van genoegdoening richting de maatschappij moest zitten. 


Helaas, dat gevoel van mij, en dat van nabestaanden van de toen 19-jarige Imre Cok, van genoegdoening werd vandaag weer eens door een totaal wereldvreemde rechter de grond in geramd.


In april 2010 reed Ivo K. uit Hoogvliet met 130 kilometer per uur de 19-jarige in Spijkenisse op de Groene Kruisweg bij een tijdelijke fietsoversteekplaats ondersteboven. 






Ondanks dat de Officier van Justitie acht maanden cel eiste, veroordeelde deze incompetente rechter de moordenaar tot slechts 240 uur schoffelen. Deze rechter vond roekeloos rijgedrag niet bewezen. 


Nu ben ik niet zo geleerd als die autist die het vonnis uitgesproken heeft, maar met mijn LTS Bouwtechniek begrijp ik nog wel dat die Ivo K. wel degelijk roekeloos heeft gejaagd. 


En nu praat ik alleen nog maar over mijn verbazing en woede, maar denk je eens in, hoe het voor haar nabestaanden moet voelen. Je eigen kind, een prachtig wezen van 19 jaar naar het graf moeten brengen omdat een achterlijke idioot zo moest scheuren. En dan, gaat er zo'n rechter er haarfijn nog even zout in die amper herstelbare wond strooien! Schande, schande, schande!


Beste familie van Imre Cok, ik wens jullie heel veel sterkte bij het verwerken van dit stukje wereldvreemd rechtspraak.


De kriebels

2 opmerkingen:

  1. Dat is inderdaad vreselijk! Ten eerste dat het ooit is gebeurd, ten tweede vanwege de 'recht'spraak. Niet alleen hier weer, maar in teveel andere zaken blijkt dat recht, krom is in ons land. Teveel lelijke woorden komen in me op, geenéén wil ik uitspreken.
    Mijn gedachten gaan uit naar alle benadeelden. Dat ze maar veel kracht mogen vinden om door te gaan.

    Kaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Precies Kaat, ik zit hier bij wijze van ook te koken. onbegrijpelijk!

    BeantwoordenVerwijderen