vrijdag 11 maart 2011

We hebben genoeg Peter R. de Vriesjes

Gerlof Leistra is boos. Deze voormalige journalist, die onder andere bij de Pravda van het Noorden heeft gewerkt, snapt de commotie van de PVV over de voorgenomen benoeming van de extreemlinkse activist Ybo Buruma niet.


Ergens begrijp ik Gerlof Leistra wel, zeker als hij het volgende zegt: 'Normaal gesproken is een voordracht van een raadsheer in de Hoge Raad een formaliteit. Het zou ook gek zijn als zo'n benoeming inzet wordt van een politieke discussie in de Tweede Kamer.'


Echter, een eindje verder op, schrijft de misdaadverslaggever: 'Van zijn politieke voorkeur heeft Buruma nooit een geheim gemaakt. Hij schreef in 2006 mee aan het verkiezingsprogramma van de PvdA, maar is geen lid. Op zich is dat geen probleem. Iedere raadsheer heeft zijn persoonlijke opvattingen, maar die spelen geen rol bij de beoordeling van juridische vragen.'


Juist in een tijd waar veel 'linkse hobbies' aangepakt gaan worden, moet je Ybo Buruma, die heeft banden gehad met de extreemlinkse beweging XminY, niet op zo'n plaats willen hebben. Deze beweging is onder meer in verband gebracht met de kraakbeweging, anarchisten en buitenlandse verzetsbewegingen. 


De Hoge Raad dient ten alle tijden, zonder de schijn van partijdigheid, zuivere oordelen te kunnen uitspreken. Immers hoe groot zou de verontwaardiging zijn, als een kandidaat met sympathie voor de PVV kandidaat raadsheer is?


Daarom waarde Gerlof Leistra, zoals het gezegde al zegt: 'schoenmaker blijf bij je leest'. Als misdaadverslaggever kan jij waarschijnlijk veel meer betekenen, dan door je politieke overtuiging gefundeerde commentaren te geven op politieke partijen.


Op een tweede Peter R. de Vries, qua politieke afwijking, zitten wij in Nederland helemaal niet te wachten.


De kriebels.

1 opmerking:

  1. Ik had nooit gedacht dat ik ooit weer van mijn herpes zou genezen, ik heb sinds juli vorig jaar herpes, tot ik op een dag op internet op zoek ga naar iemand die een getuigenis aflegt over hoe Dr. Ogala hem helpt zijn herpes te genezen met zijn natuurlijke kruidengeneeskunde, ik was zo verrast toen ik de getuigenis zag, en ik moet ook contact opnemen met de kruidendokter (Dr Ogala) via zijn e-mail die de dame aanraadde aan iedereen die ook hulp nodig zou kunnen hebben. Ik ben deze man van harte dankbaar omdat hij mijn gezondheid heeft hersteld en mij weer een gelukkig mens heeft gemaakt. Iedereen die mogelijk met hetzelfde probleem wordt geconfronteerd, dient vriendelijk contact op te nemen met Dr Ogala via e-mail: ogalasolutiontemple@gmail.com of WhatsApp +2349123794867

    BeantwoordenVerwijderen