zaterdag 5 maart 2011

Waar je alleen maar met je hoofd kan schudden.

Nederland is ziek, doodziek! Anno 2011 hebben we nog steeds wetgeving, waarbij je alleen maar je hoofd kan schudden. Tel daarbij de rechters op, die nog denken dat we in de zeventiger jaren van de vorige eeuw leven, dan is het plaatje van een bananenrepubliekje zo gemaakt.


Een prachtig voorbeeld is het volgende stukje op en top falen van de Nederlandse wetgeving. Er wordt een motor gestolen bij een motorzaak in Nieuwleusden. Door kordaat ingrijpen van de politie, wordt het uitschot de volgende dag gearresteerd. (lees hier het verhaal)




Iedereen blij zou je gaan denken, adequaat optreden van de politie, de winkelier zijn motor terug, het tuig in het gevang en over tot de orde van de dag. Jammer, maar helaas, het blijkt toch anders te lopen dan gedacht.


De winkelier kan naar zijn motor fluiten, zoals het nu lijkt. Er is een regelgeving dat dieven bij hun aanhouding een afstandsverklaring van de gestolen spullen moeten ondertekenen. Zolang ze dat weigeren, krijgen de rechtmatige eigenaren hun goederen niet terug.


In Godsnaam, welke bezopen en idiote ambtenaar heeft dit bedacht? Dit lijkt mij de omgekeerde wereld, waar inderdaad gewoon misdaad loont. Tel daarbij op, dat de winkelier nog in de wachtkamer van't politiebureau zitten te wachten om aangifte te doen als het crimineel tuig alweer buiten loopt.


Het wordt, in mijn simpele beleving, dan ook hoog tijd dit soort 'blunders' uit de wetgeving te gaan halen. Dan voorkom je ook, dat zoals bv. in Hoogeveen, er maar 20% van de ondernemers aangifte gaan doen van diefstal.


Het gaat tijd worden, dat niet het uitschot, maar het slachtoffer voorrang krijgt. En van mij mogen ook alle kosten, van de aangifte tot de rechtszaak, op dit tuig verhaalt worden!


De kriebels.

10 opmerkingen:

  1. je zegt het precies zoals het is...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En nu maar hopen dat ze er wat mee gaan doen, maar ik vrees het niet....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nee natuurlijk niet stel je voor, dan moet alles ineens anders

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Sommige dingen zijn niet te snappen ; kordaat gaf de politie de motor terug en ze dronken samen koffie met wat lekkers erbij

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Alleen al het idee van zulks een regelgeving...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. omgekeerde wereld en de regelgeving daar valt nog wel wat meer aan te veranderen denk ik hoor....

    BeantwoordenVerwijderen
  7. oh zeker weten. veel wetgeving faalt echt zwaar

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik had nooit gedacht dat ik ooit weer van mijn herpes zou genezen, ik heb sinds juli vorig jaar herpes, tot ik op een dag op internet op zoek ga naar iemand die een getuigenis aflegt over hoe Dr. Ogala hem helpt zijn herpes te genezen met zijn natuurlijke kruidengeneeskunde, ik was zo verrast toen ik de getuigenis zag, en ik moet ook contact opnemen met de kruidendokter (Dr Ogala) via zijn e-mail die de dame aanraadde aan iedereen die ook hulp nodig zou kunnen hebben. Ik ben deze man van harte dankbaar omdat hij mijn gezondheid heeft hersteld en mij weer een gelukkig mens heeft gemaakt. Iedereen die mogelijk met hetzelfde probleem wordt geconfronteerd, dient vriendelijk contact op te nemen met Dr Ogala via e-mail: ogalasolutiontemple@gmail.com of WhatsApp +2349123794867

    BeantwoordenVerwijderen