woensdag 9 maart 2011

De grijze haren lobby.

Vol ongeloof hoorde ik vanochtend die flapdrol van de ANWB pleiten voor het medisch keuren van automobilisten vanaf 75 jaar. Tot aan die leeftijd rijden de oudjes nog veilig genoeg. Ook het VVD zwaargewicht Aptroot gooit zich in de strijd. Begrijpelijk, die zal binnenkort ook wel profijt van deze regeling hebben.


„De leeftijdscategorie van 70 tot 75 jaar blijkt amper een extra risicogroep”, vult PvdA-Kamerlid Dijksma aan. „Pas vanaf 75 jaar blijken de gevaren toe te nemen. En dan vooral voor fietsers en minder voor automobilisten, omdat de bestuurder zelf een stuk breekbaarder is.”


Wat een Godvergeten onzin, die keuring moest juist eerder, en dan gecombineerd met een rijvaardigheidstest. Dan krijg je pas een beter beeld van die fossielen die het moderne verkeer niet meer aankunnen.


En dan die medische keuring, die stelt echt niets voor. Toen mijn vader gekeurd moest worden, gaf de beste man al aan amper nog wat te kunnen zien door zijn aangetaste ogen. Ook was zijn reactievermogen zo traag, dat hij niet meer achter het stuur durfde van zijn auto. Ondanks zijn bezwaren vond de arts dat hij rustig kon gaan auto rijden.


Steeds vaker zie je oudjes betrokken raken bij ongevallen die makkelijk hadden voorkomen kunnen worden met een simpele rijvaardigheidstest. Ook het verkeer is veel sneller geworden dan voor 20 jaar geleden.


Ik zou voorstellen, dat Aptroot en Dijkstra zich eens meer gingen inzetten voor echte veiligheid op de weg, dan potentiƫle kiezers van hoge leeftijd aan zich te binden. Gewoon duidelijke en betrouwbare medische keuringen vanaf 65 jaar, gecombineerd met een jaarlijkse rijvaardigheidstest, dat lijkt mij belangrijker dan het genot van ongeleide fossiele projectielen op de weg!


Dit was voor mij de druppel, die de emmer deed overlopen. Ik heb vanochtend mijn abonnement van de ANWB opgezegd. Er zijn voldoende goedkopere alternatieven voor deze club, die zich niet zo nadrukkelijk en camerageil in de spotlights tonen. 


De kriebels.

1 opmerking:

  1. Ik had nooit gedacht dat ik ooit weer van mijn herpes zou genezen, ik heb sinds juli vorig jaar herpes, tot ik op een dag op internet op zoek ga naar iemand die een getuigenis aflegt over hoe Dr. Ogala hem helpt zijn herpes te genezen met zijn natuurlijke kruidengeneeskunde, ik was zo verrast toen ik de getuigenis zag, en ik moet ook contact opnemen met de kruidendokter (Dr Ogala) via zijn e-mail die de dame aanraadde aan iedereen die ook hulp nodig zou kunnen hebben. Ik ben deze man van harte dankbaar omdat hij mijn gezondheid heeft hersteld en mij weer een gelukkig mens heeft gemaakt. Iedereen die mogelijk met hetzelfde probleem wordt geconfronteerd, dient vriendelijk contact op te nemen met Dr Ogala via e-mail: ogalasolutiontemple@gmail.com of WhatsApp +2349123794867

    BeantwoordenVerwijderen